LES TAPISSIE
Hochecorne, maîtres orfèvres, bourgeois de Paris, à ce presens et acceptans, de leur faire deux penthes de tapisserie de haute lisse, chacune de trois aulnes de long sur la haulteur de demy-aulne moins ung sei­zième, selon le patron qui luy a esté baillé paint sur toille, et de faire icelles penthes selon les personnaiges et armoiries qui sont aud. patron. Et, oultre, sur ung faire de même verdure et oiseaulx qu'ils ont devisé ensemble. Letout, moyennant la somme de douze livres pour chacune aulne en carré que iceulx Tostée et Hochecorne en seront tenus, etc. ; led. du Larry promectant les faire et livrer dedans jour et feste de Toussainct pro­chain venant. L'an i 5h7, le mercredi tiers jour d'aoust. -—Garnier, Boulle.
523. — Marché passé par Pierre du Larry pour treize couvertures, au prix de sept livres dix sous chacune. - 4 mai 1548.
Pierre du Larry, maître tapicier de haulte lisse, demeurant à Paris, rue des Haudry-ettes, confesse avoir faict marché et conve­nant avec honorable homme Me Françoys Bargnyes, trésorier receveur général de Mmc Marguerite de France, sœur unique du Roy, absent, lesd, notaires soussignez stipu-lans et acceptans pour luy, de faire et par­faire, etc., treize couvertures de tapisserie pour servir aux services de Madame, de pa­reille estoile façon et grandeur que neuf autres pièces que ja ont esté livrées aud. Bar­gnyes pour le service d'icelle dame ; ce mar­ché faict moiennant la somme de sept livres 10 s. par chacune pièce, qu'il promest ren­dre et livrer, bien et deuement faicte, dedans led. jour de Sainct-Jean-Baptiste, etc. Faict et passé l'an 1548, le vendredy, 4e jour de may. — Le Charron, Dunesmes..
I (1519-1646).                                 255
524.   Jean Texier, maître tapissier. 13 septembre 1551.
Donation par Marguerite Langlois, femme de Pierre de Larry(1), maître tapissier à Paris, à Jean Texier, maître tapissier de haute lisse, à Paris, et à Jeanne de Larris, sa femme, de tout ce qui pouvait lui reve­nir comme héritière de feu Nicolas Langlois et de Jean Langlois, religieux profès au couvent dés Augustins à Paris, notamment de sa part d'une maison près des Innocents et d'une autre maison au village de l'Hay. — (Arch.nat., Y 97, fol. 58., V) .
525.  — Marelie de Pierre du Larry, pour quatre couvertures de mulets au prix de vingt-trois livres chacune. — 14 décembre i55i.
Pierre du Larris, maître tapissier de haulte lice, demeurant à Paris, confesse avoir faict marché et convenant avec An­thoyne du Puys, tailleur d'habitz du sieur et cuonte de Tavanne, present et acceptant, de faire quatre couvertures demullets, de deulx aulnes de long et de sept quartiers et demy dé haulteur chacune, de tapisserie de haulte lice et de layne bonne, loyale et mar­chande, des couleurs de laynes déclarées, et aux armoiries dud. sieur, selon le patron de ce baillé aud. de Larris, qui a esté paraphé des notaires soussignez, auquel sera adjousté cinq escussons, dont quatre aux quatre coings et ung au meilleu desd, couvertures, et icelles couvertures rendre faictes, par-faictes, etc. Et ce, moiennant le pris et à rai­son de vingt trois livres tournois pour cha­cune d'icelles, qui luy seront payées par led. du Puy, etc. Faict et passé le lundi, 14 dé­cembre 1551. — Dunesmes et Le Charron.
l') Par cet acte nous connaissons en même temps la femme et la sœur du tapissier Pierre du Larry. II nous apprend aussi le nom du tapissier Jean Texier.